Hoppa till innehållet
Om Swedac

Vi söker en engagerad bedömningsledare med teknisk kompetens inom fordonsområdet!

Är du intresserad av ett arbete som skapar nytta i samhället? Då kanske denna roll är något för dig! Vi erbjuder en spännande och varierad tjänst med utvecklingsmöjligheter.

Om rollen som bedömningsledare

Som bedömningsledare arbetar du med:

  • Långsiktiga kvalitetsuppdrag
  • Planering, genomförande och uppföljning av tillsyn av dina kunde
  • Att ingå i bedömningslag och bidra till gruppens dynamik och samarbete
  • Administrativa uppgifter kopplade till tillsyn.

Du kommer att vara en del av en statlig myndighet vars arbete genomsyras av tillgänglighet, rättssäkerhet och effektivitet. Rollen innebär också att representera Swedac i olika arbetsgrupper och vid behov hålla presentationer inom ditt arbetsområde.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Bedöma kvalitetssystem enligt standarder och föreskrifter
  • Bevittna kontroller i praktiken, ofta på plats hos kunder eller i fält
  • Genomföra resor inom Sverige och ibland utrikes
  • Arbeta med distansbedömningar när det krävs.

Om Swedac

Swedac bidrar till en tryggare vardag genom tillsyn och kvalitetssäkring av ackrediterade organisationer. Vårt arbete säkerställer att verksamheter följer internationella standarder och nationell lagstiftning.

Enheten för fordon och kontroll arbetar med:

  • Ackreditering av fordonsbesiktningar och verkstäder
  • Kontroller av taxametrar, färdskrivare och reparationer efter besiktningar
  • Tillsyn av kontrollorgan som arbetar med trycksättning med gas

Vem är du?

Vi söker dig som har:

  • Utbildning inom fordonsområdet (gymnasium, högskola eller annan relevant utbildning)
  • Erfarenhet av fordonsreparationer, kontrollbesiktning och kvalitetsuppföljning
  • Kunskap om färdskrivarkontroll och/eller taxameterkontroll (meriterande)
  • Erfarenhet av kvalitetsarbete, inspektion eller revision (meriterande)
  • Kunskap om tunga fordon. (positivt)

Du är:

  • Strukturerad och ordningsam
  • Pedagogisk och duktig på att kommunicera
  • Självständig men trivs i team
  • Nyfiken och öppen för nya utmaningar
  • Har stor datavana.

Språkkrav: Svenska och engelska. B-körkort är ett krav. Boende i Borås är en fördel.

Vad erbjuder vi?

  • Centralt belägen arbetsplats i Borås
  • Flexibelt arbete med möjlighet till distansarbete
  • Upp till sju veckors semester
  • Förmåner som friskvårdsbidrag, subventionerad vård och pensionsavtal
  • Förtroendearbetstid och balans mellan arbete och privatliv.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 9 februari 2025. Skicka meritförteckning till registrator@swedac.se och ange dnr: 2024/3100. Intervjuer planeras till den 18 och 19 februari i Borås. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.

Vid frågor kontakta enhetschef Christofer Erlandsson på 033-17 08 09 eller christofer.erlandsson@swedac.se. Representanter för SACO och ST nås via 0771-99 09 00.

Personuppgifter

Swedac behandlar personuppgifter enligt GDPR. Läs mer på Swedacs webbplats om behandling av personuppgifter.
Vi undanber oss kontakt från annonssäljare och rekryteringstjänster.